MultiReklama

MultiReklama - Zarabianie, reklama, programy partnerskie, praca on line


Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 grudnia 2011

Dobry handlowiec musi stale się rozwijać

Autorem artykułu jest Adam Rej


Odpowiednie szkolenia i podnoszenie swoich kwalifikacji to dla handlowca niemalże obowiązek. Osoba, która pracuje na takim stanowisku, powinna przede wszystkim znać najnowsze trendy, które panują na rynku.

Praca handlowca jest ciężka i wymaga sporego zaangażowania nie tylko ze strony pracownika, ale również i ze strony pracodawcy, ponieważ to właśnie po stronie pracodawcy leży odpowiedzialność za stałe zwiększanie doświadczenia i kwalifikacji swoich pracowników. Dzięki organizowaniu odpowiednich kursów i szkoleń, każdy z pracowników może przyswoić odpowiednią wiedzę, dzięki której zwiększy swoje umiejętności sprzedażowe.

Oczywiście same szkolenia to nie jedyna forma rozwijania umiejętności handlowca. Warto przede wszystkim dbać o rozwój swojej asertywności, a także pracę nad stresem. Jak wiadomo, w zawodzie handlowca stres jest niemalże codziennością, dlatego też warto pracować nad tym, aby zmniejszyć go tak bardzo jak to jest możliwe. To już leży po stronie samego sprzedawcy, by potrafił po pracy o niej zapomnieć i zwyczajnie się rozluźnić.

Istotne jest również tzw: zarządzanie czasem. Nie jest to łatwe, jednak przy odrobinie zapału i chęci, każdy dojdzie do bardzo efektywnego zarządzania swoją pracą, w tym również zarządzania czasem poświęcanym na spotkania z klientami. To z kolei wpływa pozytywnie na samoocenę handlowca, jego motywację i również na same umiejętności sprzedażowe (ponieważ ma więcej czasu by świadomie je ćwiczyć).

Pamiętajmy o tym, że osoby, które pracują na stanowisku handlowca mają czasami do czynienia z Klientami, którzy po prostu nie potrafią wyrazić swojego negatywnego zdania na temat danego produktu bez agresji. Handlowiec powinien być przygotowany na spotkanie z takim Klientem, dlatego też rozwój asertywności, rozumianej jako zwyczajna odporność psychiczna, w tym zawodzie również jest jak najbardziej wskazany.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

EURO ( € )
USD ( $ )
PLN ( zł )

1 komentarz :

  1. W każdej firmie tak samo wiele oczekuje się od pracowników jak i od pracodawcy. Rozwój organizacji to praca całego zespołu w tym przede wszystkim osób decyzyjnych. A w jaki sposób można poszerzać ich kompetencje, wzmacniać przywództwo? polecam zapoznać się z programami https://www.impactinternational.com/polska. Mogą skutecznie pomóc w zarządzaniu firmą.

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Thumbnail Screenshots by Thumbshots