MultiReklama

MultiReklama - Zarabianie, reklama, programy partnerskie, praca on line


Szukaj na tym blogu

wtorek, 14 kwietnia 2015

Zarzadzanie zasobami ludzkimi w praktyce

Zarzadzanie zasobami ludzkimi w praktyce


Autor: Gabriela Rozmysłowicz


Każde większe i przedsiębiorstwo posiada kadrę pracowników działających w tym zakresie. Zarządzanie zasobami ludzkimi jest jednym z czterech najważniejszych czynników wytwórczych. Zaraz obok kapitału, ziemi i organizacji stanowi podstawę szeroko pojętego zarządzania. To jednak czysta teoria, a jak wygląda HR w praktyce?


Dwa słowa o samym ZZL

Bardzo często zarządzanie zasobami ludzkimi nazywane jest HR (ang. Human Resource). Na całokształt działania w tej dziedzinie składa się następujące elementy:

  • wiedza teoretyczna (nabyta w trakcie studiów),
  • umiejętności (np. obsługa komputera),
  • doświadczanie (zdobyte w innej pracy),
  • postawy (np. zaangażowanie).

Już w samej definicji tej dziedziny zarządzania można zauważyć bardzo istotny element. Skupia się w całości na pracownikach. Odgrywają oni bowiem bardzo istotna rolę, o ile nie najważniejszą, w życiu przedsiębiorstwa - dostarczają firmie zasobu pracy.

Ta dziedzina zarządzania jest niezwykle ważna. Opiera się przede wszystkim na umiejętnościach miękkich, które trudno jest zmierzyć lub zweryfikować. Niemniej jednak jest to możliwe przy użyciu odpowiednich narzędzi.

Narzędzia pomiarowe

Sprawdzenie wielu aspektów, które mają wpływ na funkcjonowanie firmy, jest możliwe dzięki przeprowadzeniu odpowiednich, profesjonalnych badań. Dzięki badaniom, które dotyczą przede wszystkim: oceny motywacji, zaangażowania pracowników oraz satysfakcji pracowników możliwe jest określenie następujących narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi:

  • Zaangażowanie pracowników

Do zbadania stopnia zaangażowania pracowników w wykonywaną prace warto zbadać poziom kultury organizacyjnej. Dzięki temu można sprawdzić otwartość przedsiębiorstwa na wprowadzane ewentualne zmiany.

  • Satysfakcja pracowników

Badanie satysfakcji pracowników opiera się głównie na określeniu tak zwanego indeksu satysfakcji. Ustalenie go znacznie ułatwia podejmowanie trafionych działań, które usprawniają i rozwijają pracowników. Odpowiednio dobrane obowiązki znacznie zwiększają zadowolenie pracowników.

  • Satysfakcja klienta

Dzięki takiemu badaniu można z łatwością wyłapać słabe i mocne strony przedsiębiorstwa w oczach klienta.

Badania takie są niezwykle ważne do prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wyniki z badań umożliwiają naprawienie zaniechań oraz pozwolą rozwijać mocne strony przedsiębiorstwa. Takie działania są warunkiem dalszego, prawidłowego rozwoju przedsiębiorstwa. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie takich badań firmie zewnętrznej, ponieważ wyniki będą obiektywne, czyli najbardziej wiarygodne. Warto zadbać o takie elementy, ponieważ mają one znaczny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa w przyszłości.


Artykuł powstał na podstawie informacji zamieszczonych na: http://www.gdp-krakow.pl/

 

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

EURO ( € )
USD ( $ )
PLN ( zł )

Popularne posty

Thumbnail Screenshots by Thumbshots